Palveluasenteella asiakaskokemuksesta entistä parempi

Asiakkaalla on merkitystä ja sillä miten hyvä asiakaskokemus syntyy. Jokainen meistä on jossain elämän vaiheessa ollut asiakkaan roolissa. Millainen kokemus se oli? Oliko se myönteinen vai jäikö hampaan koloon kenties jotain pahanmakuista pureskeltavaa?

Asiakkaan tunnekokemukseen vaikuttaa kohdatuksi tuleminen

Oli palvelukokemuksessa kyse minkälaisista tarpeista tahansa yhteistä kaikille asiakkaille on kokemus siitä, miten häntä on palveltu. Yksi pieni asia, jonka jokainen yrittäjä kohdallaan voi tehdä on nostaa palveluasennetta sille tasolle, ettei asiakkaan pureskeltavaksi jäänyt kokemus syö kassavirtaa. Silloin jos hymy on hukkunut aamukahvin tummentaman kupin pohjaan, on asialle tehtävä äkkiä jotain. Hymystä välittyy sanomattakin asiakaspalvelun ydin ”olet tervetullut” ja se pätee kaikessa elämässä. Siitä että kokee olonsa tervetulleeksi tulee lämmin olo.

Asiakkaiden yksilöllisiin tarpeisiin vastatessa on inhimillistä olla keskeneräinen. Totta on, että kuuta ei voi lähteä taivaalta hakemaan. Lohdullista kuitenkin on, että miltei kaiken sen väliltä voi tehdä, eikä tikapuita taivaaseen tarvita. Jatkuvan kehityksen ja kasvun voi ottaa haltuunsa harkiten, oivaltaen askel kerrallaan. Asenne on tärkein työkalu kehitykseen ja kasvuun. Se jokaisella on luonnostaan ja sitä kehittämällä pääsee pitkälle.

Totutut ajattelumallit voivat estää kehittymästä ja uudet taas avata mahdollisuuksia. Silloin kun on rohkeutta myöntää keskeneräisyytensä, voi nousta uuteen loistoon.

Esteettömyys on tahdon asia.

Jokainen voi tarjota palvelua esteettömästi, kun vain rohkaistuu tarjoamaan apuaan ja tunnistaa sisällään palon, tahdon olla avuksi! Ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa auttaa tai tuottaa esteettömiä palveluita. Ne kaikki täydentävät toisiaan ja tarjoavat mahdollisuuksia palvella laajaa asiakaskuntaa. Tähän mahtuu niin toimintakyvyltään rajoitteiset, lapsiperheet kuin tilapäisesti toimintakykynsä menettäneetkin. Esteettömyyttä arvostavat myös kiireettömyyttä ja helppoutta vaalivat asiakkaat. Mikä parasta asenteellinen esteettömyys on täydellinen ratkaisu kustannustehokkaaseen yksilölliset tarpeet huomioivaan palveluun kaikissa asiakasryhmissä. Kun kädet on täynnä perheenä matkustavalla, tai pyörätuolin käyttäjä tarvitsee apua raskaan oven avatakseen, on palvelualttiudella merkitystä. Tahtoa, rohkeutta ja innostusta vaalimalla ei kenenkään tarvitse lakaista elämänjanoaan maton alle. Asenteellinen esteettömyys tuo palvelut ja elämykset kaikkien ulottuville kaikissa elämän vaiheissa.

%d bloggaajaa tykkää tästä:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close